Cégtörténet
Múlt
A cég jogelődje 1951-ben alakult, 1973. január 1-től a cég profiljában megjelent a távhőszolgáltatás, majd 1994-ben szerveződött részvénytársasággá Debreceni Hőszolgáltató Zrt. néven. A társaság a 2000. évben vált a Debreceni Vagyonkezelő Zrt. tagvállalatává.
Jelen
Tevékenység: Debrecen 34000 lakossági és közel 1500 üzemi és egyéb felhasználójának nyújt távhő (fűtés-hűtés és használati melegvíz) szolgáltatást. A távhőszolgáltatási rendszer napjainkban több mint 90 km hosszúságú, saját tulajdonban lévő távvezeték-hálózatból, valamint közel 900 hőközpontból és hőfogadó állomásból áll.
A távhőellátó rendszert 25 fő fizikai személyzet működteti, a cég teljes létszáma 84 fő.
Szolgáltatásunk versenyképes, biztonságos, mérhető, szabályozható, környezet- és emberbarát.
A cégvezetés a TQM (Total Quality Management – teljes körű minőségirányítás) elv alapú működést választotta, ezzel biztosítva a környezeti elvárásoknak megfelelő folyamatos fejlesztéseket. A küldetést, a célrendszert a környezeti felmérésekhez igazítjuk, így a tudatos humán és technikai erőforrások fejlesztése nemcsak a tulajdonosi, dolgozói, de a vevői elégedettség növekedését is eredményezi.
Jövő
Célunk a korszerű európai minőségű szolgáltatás fenntartása, fejlesztése. Felhasználóink bizalma, elégedettsége, szaktudásunk, versenyképességünk eddigi piacbővítési eredményeink alapján reális, és nemes küldetésnek látjuk felhasználóink, partnereink számának további bővítését, elégedettségük javítását.
Távhőszolgáltatás jellemzői
Mérhető
- 3 mérési szint biztosítja a díjelszámolások megbízhatóságát: erőmű – hőközpont – helyiség szinteken
- a hőközponti hőmennyiségmérő regisztrálja a fűtéshez felhasznált hő mennyiségét, és a helyiségekre való felosztás történhet légtérfogat szerint, vagy költségmegosztásos módszer alapján
- lakásonként mért a felhasznált használati melegvíz
Szabályozható
- 5 szabályozási szintű rendszer biztosítja a hőfok- és nyomásszabályozást (erőmű–hőközpont–épületalapvezeték–felszállóvezeték- és a helyiségenkénti hőleadó is szabályozóval ellátott)
- a radiátorok többségében szabályozó szeleppel ellátott hőleadók, több mint 60%-uk hőfokérzékelős, így belső hőnyereség érzékelésekor lezárnak, ezzel energiát takarítanak meg
Biztonságos
- az épületek hőellátási módja biztonságos, nincs mérgezés, -tűz és robbanásveszély
Környezet- és emberbarát
- A felhasználás helyén nincs légszennyezés, az erőművi kibocsátás pedig teljes mértékben felügyelt, így alatta marad a jogszabályban előírt maximális értékeknek.
Versenyképes
- a biztonság, mérhetőség, szabályozhatóság, környezetvédelem területein túl a szolgáltatás díjában is versenyképes hőellátási mód a távhőszolgáltatás, főként a nagy hősűrűséget igénylő társasházi lakótömbök esetében
- az összehasonlítások során teljeskörűen figyelembe kell venni a többi hőellátási mód egyéb járulékos beruházási, üzemeltetési, karbantartási költségeit is, amik már a távhő díjába eleve beépültek
A kiválósághoz vezető útról
A minőségközpontú irányítási rendszer mellett cégünk vezetése már 1995-ben elkötelezte magát, amikor elindította az ISO 9000 szabvány szerinti Minőségiránytási rendszer kiépítését és tanúsíttatását.
A következő években a cégvezetés tudatosan építette ki a TQM (Total Quality Management – teljes körű minőségirányítás) elvű működési gyakorlatot: a folyamatos fejlesztést a környezeti (vevői – tulajdonosi – dolgozói) elvárásoknak való megfelelésért. A cégvezetés az évente felmért és pontosított elvárásokhoz igazítja küldetését és stratégiai célrendszerét. A céltudatos humán- és technikai erőforrás-fejlesztési projektek az üzleti eredményesség javulása mellett a vevői, tulajdonosi, dolgozói elégedettség folyamatos növekedését is eredményezték.
A működési folyamatok fejlesztésének eredményességét már 2003-tól az említett brüsszeli alapítvány által kidolgozott EFQM „Szervezeti kiválóság” modelljében méretteti meg a cég. A modell a TQM alapelvekre épül. Az ezen elvek szerinti működést keresik és ismerik el a Díjak odaítélése során is.
A pályázati visszajelzések és a környezeti elvárások alapján pedig folyamatosan javítjuk működésünket.