Cégtörténet

Múlt

A cég jogelődje 1951-ben alakult, 1973. január 1-től a cég profiljában megjelent a távhőszolgáltatás, majd 1994-ben szerveződött részvénytársasággá Debreceni Hőszolgáltató Zrt. néven.  A társaság a 2000. évben vált a Debreceni Vagyonkezelő Zrt. tagvállalatává.

Jelen

Tevékenység: Debrecen 34000 lakossági és közel 1500 üzemi és egyéb felhasználójának nyújt távhő (fűtés-hűtés és használati melegvíz) szolgáltatást.  A távhőszolgáltatási rendszer napjainkban több mint 90 km hosszúságú, saját tulajdonban lévő távvezeték-hálózatból, valamint közel 900 hőközpontból és hőfogadó állomásból áll.

A távhőellátó rendszert 25 fő fizikai személyzet működteti, a cég teljes létszáma 84 fő.

Szolgáltatásunk versenyképes, biztonságos, mérhető, szabályozható, környezet- és emberbarát.

A cégvezetés a TQM (Total Quality Management – teljes körű minőségirányítás) elv alapú működést választotta, ezzel biztosítva a környezeti elvárásoknak megfelelő folyamatos fejlesztéseket. A küldetést, a célrendszert a környezeti felmérésekhez igazítjuk, így a tudatos humán és technikai erőforrások fejlesztése nemcsak a tulajdonosi, dolgozói, de a vevői elégedettség növekedését is eredményezi.

Jövő

Célunk a korszerű európai minőségű szolgáltatás fenntartása, fejlesztése. Felhasználóink bizalma, elégedettsége, szaktudásunk, versenyképességünk eddigi piacbővítési eredményeink alapján reális, és nemes küldetésnek látjuk felhasználóink, partnereink számának további bővítését, elégedettségük javítását.

Távhőszolgáltatás jellemzői

Mérhető

  • 3 mérési szint biztosítja a díjelszámolások megbízhatóságát: erőmű – hőközpont – helyiség szinteken
  • a hőközponti hőmennyiségmérő regisztrálja a fűtéshez felhasznált hő mennyiségét, és a helyiségekre való felosztás történhet légtérfogat szerint, vagy költségmegosztásos módszer alapján
  • lakásonként mért a felhasznált használati melegvíz

Szabályozható

  • 5 szabályozási szintű rendszer biztosítja a hőfok- és nyomásszabályozást (erőmű–hőközpont–épületalapvezeték–felszállóvezeték- és a helyiségenkénti hőleadó is szabályozóval ellátott)
  • a radiátorok többségében szabályozó szeleppel ellátott  hőleadók, több mint 60%-uk hőfokérzékelős, így belső hőnyereség érzékelésekor lezárnak, ezzel energiát takarítanak meg

Biztonságos

  • az épületek hőellátási módja biztonságos, nincs mérgezés, -tűz és robbanásveszély

Környezet- és emberbarát

  • A felhasználás helyén nincs légszennyezés, az erőművi kibocsátás pedig teljes mértékben felügyelt, így alatta marad a jogszabályban előírt maximális értékeknek. 

Versenyképes

  • a biztonság, mérhetőség, szabályozhatóság, környezetvédelem területein túl a szolgáltatás díjában is versenyképes hőellátási mód a távhőszolgáltatás, főként a nagy hősűrűséget igénylő társasházi lakótömbök esetében
  • az összehasonlítások során teljeskörűen figyelembe kell venni a többi hőellátási mód egyéb járulékos beruházási, üzemeltetési, karbantartási költségeit is, amik már a távhő díjába eleve beépültek

A kiválósághoz vezető útról

A minőségközpontú irányítási rendszer mellett cégünk vezetése már 1995-ben elkötelezte magát, amikor elindította az ISO 9000 szabvány szerinti Minőségiránytási rendszer kiépítését és tanúsíttatását.

A következő években a cégvezetés tudatosan építette ki a TQM (Total Quality Management – teljes körű minőségirányítás) elvű működési gyakorlatot: a folyamatos fejlesztést a környezeti (vevői – tulajdonosi – dolgozói) elvárásoknak való megfelelésért. A cégvezetés az évente felmért és pontosított elvárásokhoz igazítja küldetését és stratégiai célrendszerét. A céltudatos humán- és technikai erőforrás-fejlesztési projektek az üzleti eredményesség javulása mellett a vevői, tulajdonosi, dolgozói elégedettség folyamatos növekedését is eredményezték.

A működési folyamatok fejlesztésének eredményességét már 2003-tól az említett brüsszeli alapítvány által kidolgozott EFQM „Szervezeti kiválóság” modelljében méretteti meg a cég. A modell a TQM alapelvekre épül. Az ezen elvek szerinti működést keresik és ismerik el a Díjak odaítélése során is.
A pályázati visszajelzések és a környezeti elvárások alapján pedig folyamatosan javítjuk működésünket.