Cégtörténet

Társaságunk közel 50 éves szakmai múlttal rendelkező cég az energiaellátás területén. Debrecen lakásállományának kb. 40%-a távfűtött, több mint 33 ezer lakossági és közel 1.500 egyéb felhasználójának nyújtunk távhő (fűtés, hűtés, használati melegvíz) szolgáltatást. A vevők által elvárt minőségű fűtést, hűtést és melegvizet szolgáltatunk a város lakosságának, az energia hordozók takarékos felhasználásával, épületek közti elosztásával, mérésével, szabályozásával, versenyképes áron. A távhőszolgáltatási rendszer napjainkban több mint 90 km saját tulajdonban lévő távvezeték-hálózatból, közel 900 db hőközpontból és hőfogadó állomásból áll. A távfűtés távvezetékeken történő hőenergia-szolgáltatás, amely többféle energia felhasználására képes, így hatékonyabb és környezetbarátabb lehet az épületenkénti fűtőegységek használatánál. A kapcsolt hő- és villamosenergia-termelés részaránya a gázmotoros erőművi egységek sokasodásával egyre növekszik.

1951-ben alakult meg a Debreceni Víz-, Csatorna-, Központifűtő-szerelő és Javító Vállalat,

1951.

1973. január 01-től Debreceni Hőszolgáltató és Vasipari Vállalat a megnevezése (a cég profiljában megjelent a távhőszolgáltatás),

1973.

1980. február 28-tól Debreceni Hőszolgáltató Vállalat (az ezt követő évtől beszélhetünk tiszta profilú távhőszolgáltatásról),

1980.

1994. április 01-től Debreceni Hőszolgáltató Részvénytársaság,

1994.

2000. július 07-től a Debreceni Vagyonkezelő Zrt. tagvállalataként működünk. A tulajdonosi és felügyeleti jogosítványt– a többi, korábban önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaságokhoz hasonlóan – a Debreceni Vagyonkezelő Zrt. Igazgatósága gyakorolja

2000.

2011-től új típusú állami árszabályozás és támogatási rendszer

2011.

Távhőszolgáltatás jellemzői

Mérhető:

  • 3 mérési szint biztosítja a díjelszámolások megbízhatóságát: erőmű-hőközpont-helyiség szinteken,
  • hőközponti hőmennyiségmérő regisztrálja a fűtéshez felhasznált hő mennyiségét, és a helyiségekre való felosztás történhet légtérfogat szerint, vagy költségmegosztásos módszer alapján,
  • lakásonként mért a felhasznált használati melegvíz.

Szabályozható

  • 5 szabályozási szintű rendszer biztosítja a hőfok és nyomásszabályozást (erőmű-hőközpont-épületalapvezeték-felszállóvezeték- és a helyiségenkénti hőleadó is szabályozóval ellátott),
  • hőleadó-radiátor többségében szabályozó szeleppel ellátott, több mint 60%-uk hőfokérzékelős, így belsőhőnyereség (napsütés, tűzhely melegének, stb.) érzékelésekor lezárnak, ezzel energiát takarítanak meg.

Biztonságos:

  • az épületek hőellátási módja biztonságos, nincs mérgezés, -tűz -és robbanásveszély.

Környezet-és emberbarát

  • nincs helyi légszennyező kibocsátás, és az erőművi kibocsátás automatikusan
  • felügyelt, így alatta marad a jogszabályban előírt maximális értékeknek (az erőmű melletti 47-es út közlekedésokozta környezetterhelése nagyságrendekkel nagyobb az erőművinél).

Versenyképes

  • a biztonság, mérhetőség, szabályozhatóság, környezetvédelem területein túl a szolgáltatás díjában is versenyképes hőellátási mód a távhőszolgáltatás, főként a nagy hősűrűséget igénylő társasházi lakótömbök esetében.
  • Az összehasonlítások során persze teljeskörűen figyelembe kell venni a többi hőellátási mód egyéb járulékos beruházási, üzemeltetési, karbantartási költségeit is, amik már a távhő díjába eleve beépültek.

A kiválósághoz vezető útról

A minőségközpontú irányítási rendszer mellett cégünk vezetése már 1995-ben elkötelezte magát, amikor team-munkában elindította az ISO 9000 szabvány szerinti Minőségiránytási rendszer kiépítést és tanúsíttatást.

A következő években a cégvezetés tudatosan építette ki a TQM (Total Quality Management – Teljeskörű Minőség Irányítás) elvű működési gyakorlatot: a folyamatos fejlesztést a környezeti (vevői – tulajdonosi – dolgozói) elvárásoknak való megfelelésért. A cégvezetés az évente felmért és pontosított elvárásokhoz igazítja: küldetését és stratégiai célrendszerét. A céltudatos humán- és technikai erőforrás fejlesztési projektek az üzleti eredményesség javulása mellett: a vevői, tulajdonosi, dolgozói elégedettség folyamatos növekedését is eredményezték.

A működési folyamatok fejlesztésének eredményességét már 2003. évtől az említett brüsszeli alaptvány által kidolgozott EFQM “Szervezeti kiválóság” modelljében méretteti meg a cég. A modell a “TQM alapelvekre épül. Ezen elvek szerinti működést keresik és ismerik el a Díjak odaítélése során is.
A pályázati visszajelzések s a környezeti elvárások alapján pedig folyamatosan javítjuk működésünket.

3. Hely magyarországi összesített kategória: "Legjobb munkahely " (58 cég)

2002

Észak-alföldi regionális minőség díj (szolgáltatói kategóriában)

2003

1. Hely magyarországi kis és közép kategória: „legjobb munkahely” (95 cég)

2004

3. hely közép és kelet európai régió: „Legjobb Munkahely” (143 cég)

EFQM, Elismerés a Kiválóságért Díj

2005

SHIBA Díj (az első magyar távhűtési projektért)

EFQM, Elismerés a Kiválóságért Díj

2006

1. hely magyarországi kis és közép kategória: „Legjobb Munkahely” (140 cég)

6. Hely közép-kelet Európai régió kis – és közép vállalati kategória: „Legjobb Munkahely”

2007

Regionális Innovációs Díj(távhűtés továbbfejlesztéséért)

2008

Üzleti Etikai Díj – 2010.

3. hely magyarországi kis és közép kategória: „Legjobb Munkahely” (148 cég)

„Évtized győztese” magyarországi kis és közép kategória: „Legjobb Munkahely” (148 cég)

2010

2. hely magyarországi kis és közép kategória:  „Legjobb Munkahely” (90 cég)

2013

2020

50 éves a Debreceni Hőszolgáltató Zrt.


2023