„Elismerés a kiválóságért” díjban részesült

a Debreceni Hőszolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság

 

1.  Az „Elismerésről”

 

A Debreceni Hőszolgáltató Zrt. vezetése megpályázta és elnyerte az „Elismerés a kiválóságért” díjat. 

 

A díjat a brüsszeli központú: „Minőségirányításért” európai közalapítvány (Europien Faundation for Quality Management-EFQM) hozta létre és hirdette meg.

Az alapítvány magyarországi akkreditált képviselője a Magyar Minőségfejlesztési Központ; a pályázat értékeit alátámasztó helyszíni szemle után terjesztette fel a céget a díjra a Miniszterelnök felé.

A díjat 2005. december 9-én a Parlamentben Csonka Tibor a cég vezérigazgatója vette át.

 

Az „Európai Kiválósági Díj” rendszere ötfokozatú. A cég által most pályázott díj a második lépcsőfoknak felel meg. A működési folyamatok fejlesztésének eredményességét a cég a jövőben is meg kívánja mérettetni az EFQM „Szervezeti kiválóság” modelljében.

 

A modell a „TQM (Total Quality Management-Teljeskörű Minőség Irányítási) alapelvekre épül. Ezen elvek szerinti működést keresi és ismeri el az alapítvány a díj odaítélése során.

 

2. A „Kiválósághoz” vezető útról

 

A minőségközpontú irányítási rendszer mellett a cég vezetése már 1995-ben elkötelezte magát, amikor team-munkában elindította az ISO 9000 szabvány szerinti minőségirányítási rendszer kiépítését és tanúsíttatását.

 

A következő években a cégvezetés tudatosan építette ki a TQM elvű működési gyakorlatot: a folyamatos fejlesztést a környezeti (vevői-tulajdonosi-dolgozói) elvárásoknak való megfelelésért. A cégvezetés az évente felmért és pontosított elvárásokhoz igazítja: küldetését és stratégiai célrendszerét. A céltudatos humán –és technikai erőforrás fejlesztési projektek az üzleti eredményesség javulása mellett: a vevői, tulajdonosi, dolgozói elégedettség folyamatos növekedését is eredményezték.

 

A sikeres működés -felméréseken és pályázatokon alapuló- bizonyítékai:

 

Év

Elismerés

2002.

Legjobb Munkahely

3. hely magyarországi összesített kategória

2003

Regionális Minőség Díj

Észak-Alföldi szolgáltatói kategória

2004.

Legjobb Munkahely

1. hely magyarországi kis és közép kategória 

2004

Év Menedzsere Díj

Csonka Tibor vezérigazgató részére

2005.

Legjobb Munkahely

3. hely közép és kelet európai régió